piątek, 25 września, 2020

Linki do produktów zastosowanych w filmie:
ON3EBD
https://www.montersi.pl/on3ebd-nice-era-bidi-3-kanalowy-pilot-dwukierunkowy
OXIBD
https://www.montersi.pl/oxibd-radioodbiornik-4-kanalowy-dwukierunkowy

Droga radiowa Nice BiDi
Tym razem poznamy i przetestujemy dwukierunkową drogę radiową BiDi firmy Nice.

Zastosowanie.

Droga radiowa Nice Bi-Directional została opracowana w celu poprawienia komfortu użytkowania automatycznych bram Nice. Dzięki zastosowaniu technologii radiowej dwukierunkowej, użytkownik dostaje potwierdzenie odebrania polecenia przez centralę napędu oraz w każdej chwili może sprawdzić położenie bramy. Daje to możliwości dotąd nie oferowane przez standardowe radioodbiorniki jedno-kierunkowe. Na komplet sterownika składa się radioodbiornik OXI BD obsługujący piloty FLO, FLOR, SMILO oraz BiDi oraz pilot ON3EBD.

Unboxing.

W komplecie z radioodbiornikiem znajdziemy instrukcję obsługi oraz krótką antenę. Urządzenie jest koloru czarnego, na obudowie posiada przycisk programowania oraz diodę LED. Ich umieszczenie i design, dopasowany jest do centralek serii R10. Uwaga! Ważna zmiana w stosunku do starych radioodbiorników SMXI, antenę podłączamy do zacisków znajdujących się na obudowie urządzenia, a nie do centrali jak to było dotychczas. Urządzenie pomieści 1024 kody pilotów jednokierunkowych, oraz 750 pilotów serii BD. Na koniec dodam, że urządzenie jest zgodne z systemem Nice OPERA, więc może sterować aż 15 poleceniami.
Z pilotem, otrzymamy instrukcję, uchwyt ścienny i małą smyczkę do kluczy. Obudowa jest koloru czarno-białego, kształtem na wzór pilotów serii ERA. Istotna sprawa to przycisk oznaczony literką „i” to za jego pomocą możemy odpytać bramę o jej stan. Ciekawostką jest zastosowanie w pilocie technologii NFC, dzięki temu zabiegowi możemy sprawdzić min. stan baterii pilota za pomocą smartfona.

Instalacja i programowanie.

Przed instalacją radioodbiornika w centrali napędu, wyłączamy zasilanie sieciowe. Wkładamy radioodbiornik OXI BD do gniazda centrali. Załączamy napięcie.
Radioodbiornik pulsowaniem diody Led wskazuje gotowość do pracy.
Wczytywanie można wykonać na dwa sposoby.
Pierwszy gwarantuje zapisanie wszystkich przycisków pilota na kolejne kanały radioodbiornika
Drugi daje możliwość wyboru kanału radioodbiornika i przycisku pilota z nim powiązanego.
A więc do dzieła. Wczytywanie pierwszym sposobem rozpoczynamy od trzymania wciśniętego przycisku na radioodbiorniku, do momentu zapalenia diody LED. Następnie naciskamy jeden z przycisków pilota serii BD i natychmiast puszczamy. Prawidłowe wczytanie pilota powinno być zasygnalizowane przez wibrację nadajnika oraz zapalenie zielonej diody natomiast na radioodbiorniku dioda LED wykona trzy błyśnięcia. Po około 10 sekundach radioodbiornik wychodzi z procedury programowania.
Wczytanie pilota drugim sposobem to wybranie kanału odbiornika i konkretnego przycisku sterującego poleceniem do niego przypisanym. Lista dostępnych poleceń, dostępna jest w instrukcji każdej centrali. Wybranie kanału odbiornika do programowania dokonujemy poprzez naciśnięcie przycisku na radioodbiorniku, tyle razy ile wynosi numer programowanego kanału, np. kanał numer 1 – 1 naciśnięcie, kanał numer 2 – dwa naciśnięcia itd. Po wybraniu kanału naciskamy na krótko przycisk nadajnika BD który chcemy zaprogramować. Prawidłowe zaprogramowanie nadajnika zasygnalizuje Wibracja oraz dioda Led świecąca na zielono.

Użytkowanie.

Po prawidłowym zaprogramowaniu pilotów, możemy sprawdzić jak działa sterowanie bramą. Naciskając przycisk na pilocie wysyłamy polecenie do bramy drogą radiową. Odebranie pomyślne polecenia sygnalizowane jest wibracją pilota oraz zapaleniem zielonej diody LED. Brak odebrania polecenia sygnalizowany jest przez 4-krotne pulsowanie pomarańczowej diody oraz jednokrotne zapalenie czerwonej.
Sprawdzenie stanu bramy, czyli odpytanie radioodbiornika połączonego z centralą realizujemy następująco:
Naciskamy przycisk oznaczony literą „i” a następnie przycisk pilota sterujący automatyką, której stan chcemy sprawdzić. Jeśli radioodbiornik odbierze zapytanie, na diodzie pilota uzyskamy sygnalizację:
kolor czerwony – brama zamknięta, kolor zielony – brama otwarta, kolor pomarańczowy – brama w stanie nie ustalonym – otwarta częściowo.
Wykorzystanie technologii NFC pozwala kontrolę pilota poprzez urządzenie mobilne obsługujące ten standard komunikacji. Po zbliżeniu pilota do telefonu, zostaniemy przeniesieni na stronę internetową na której możemy sprawdzić min, stan baterii pilota oraz krótką instrukcję użytkowania.

Podsumowanie

Droga radiowa BiDi, daje użytkownikowi potwierdzenie odebrania polecenia oraz sygnalizację stanu bramy to znacznie poprawia komfort użytkowania oraz daje nowe możliwości zarządzania drogą radiową. Jednym słowem Polecam

Tags: ,

Related Article

No Related Article

0 Comments

Leave a Comment

This is a Sidebar position. Add your widgets in this position using Default Sidebar or a custom sidebar.